
Poikkeamat mittasuureissa
Yleisimpiä syitä siihen, miksi mittatuloksista löytyy poikkeamia.
TVOC (Haihtuvien orgaanisten yhdisteiden kokonaispitoisuus)
Hiukkaspitoisuus kasvaa tilassa merkittävästi
Syy: Tilassa käytössä ilmankostutin.
Ratkaisu: Jätä kyseisen tilan TVOC mittaus huomiotta.
Lämpötila ja kosteus
Mittaustulokset näyttävät kummallisilta?
Syy: Aurinko paistaa suoraan mittalaitteeseen ja nostaa lämpötilaa laitteen välittömässä läheisyydessä.
Ratkaisu: Tarkista valon määrän mittaus, siirrä mittalaite toiseen paikkaan tai jätä huomioimatta data ajalta jolloin anturi on ollut altistettuna suoralle auringonvalolle.
Paine-ero
Painemittaukset ajautuvat satunnaisesti + ja - äärilaitoihin
Syy: Kapillaari-ilmiö, Paineletkun pää on kiinni ikkunapellissä, jolloin vesi häiritsee mittausta
Ratkaisu: Paineletkun pää käännetään irti ikkunapellistä ja pyritään muutenkin suojaamaan säältä mahdollisimman hyvin
Painemittaus seurailee lämmityksen tarvetta
Syy: Paineletku ja tai mittalaite sijaitsee lämmityspatterin päällä, tai sen välittömässä läheisyydessä.
Ratkaisu: Siirretään mittalaitekokonaisuus kauemman lämmönlähteestä
Painemittaus tuntuu reagoivan liian vähän
Syy: Tarkista paineletkun kiinnitykset ja kunto. Letkussa voi olla reikä.
Ratkaisu: Vaihda letku / poista huono kohta
Tämä artikkeli liittyy Sisäilmalähetti Oy:n Sisäolosuhteiden seuranta -palveluun. Voit tutustua palveluun tarkemmin täältä: https://www.sisailmalahetti.fi/sisaolosuhteiden-seuranta
LoRa Gateway troubleshoot
Kuuluvuus on huono
Varmista, että antennit ovat kunnolla kiinni.
Laite ei saa yhteyttä pilvipalveluun
Laitteen toimiessa oikein, pitäisi käynnistyksen (n. 1 min verkkovirtaan kytkemisestä) jälkeen valojen palaa kuten kuvassa
[KUVA]
Jos näin ei ole, kytke virta pois laitteesta. Tämän jälkeen tarkista, että laitteen SIM -kortti on paikallaan ja antennit ovat kunnolla kiinni. Kytke sitten virta takaisin.
Tämä artikkeli liittyy Sisäilmalähetti Oy:n Sisäolosuhteiden seuranta -palveluun. Voit tutustua palveluun tarkemmin täältä: https://www.sisailmalahetti.fi/sisaolosuhteiden-seuranta
Alme Sense troubleshoot
Mittalaite ei tee mitään tai mittadata ei näy web käyttöliittymässä
Varmista ensin, että laite on verkkovirrassa ja sen jälkeen, että laite näkyy mobiiliapplikaatiossa ja olet liittänyt laitteen mobiiliapplikaatiolla johonkin tilaan.
Laite ei näy mobiiliapplikaatiossa
Et ole rekisteröinyt laitetta itsellesi. Rekisteröi laite itsellesi käyttäen applikaation NFC-lukuominaisuutta.
Alme Sense vilkuttaa vuorotellen punaista ja sinistä valoa
Tarkoittaa, että laite ei saa yhteyttä pilvipalveluun. Tarkista, että Gateway on toiminnassa ja kuuluvuusalueella.
Alme Sense APD laite naksuu
Tämä kuuluu laitteen normaaliin toimintaan. Kyseessä on laitteen automaattikalibrointiominaisuus, jolla varmistetaan mittaustulosten tarkkuus.
Tämä artikkeli liittyy Sisäilmalähetti Oy:n Sisäolosuhteiden seuranta -palveluun. Voit tutustua palveluun tarkemmin täältä: https://www.sisailmalahetti.fi/sisaolosuhteiden-seuranta